Theoretical and Methodological Approaches of the Academic Self-Concept

  • Cristina-Corina BENȚEA Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi
Keywords: conceptul de sine, identitate socială, relații interpersonale, context social, identitate de sine

Abstract

Conceptul de sine reprezintă un concept central în psihologie, care a fost studiat atât teoretic, cât
şi metodologic în multitudinea faţetelor şi în aspectele sale structural-funcţionale. Teoriile şi modelele
explicativ-descriptive au abordat acest concept ca unitate între structural şi procesual, inclusiv din
perspectiva implicaţiilor pe care le are în diferitele domenii ale vieţii şi activităţii umane. În domeniul
educaţional, accentul a fost pus îndeosebi pe înţelegerea modului în care conceptul de sine influenţează şi
corelează cu o serie de alte variabile individuale, psihologice şi psihosociale şi îndeosebi, cu performanţele
şcolare. În prezentul articol sunt discutate implicaţiile pe care le are conceptul de sine în domeniul
educaţional

Published
2025-04-10
How to Cite
BENȚEA, C.-C. (2025). Theoretical and Methodological Approaches of the Academic Self-Concept. Comunicare Interculturală și Literatură / Communication Interculturelle Et Littérature, 10(2), 155-159. Retrieved from https://www.gup.ugal.ro/ugaljournals/index.php/cil/article/view/7761
Section
Didactică