Markers of Stereotyped Communication
Abstract
Stereotipurile de comunicare sunt caracteristice atât persoanelor cât comunităţilor şi funcţiile pe care acest tip
de comunicare le poate îndeplini sunt fie legate de modul de organizare al discursului fie de construcţia categoriilor de gen, vârstă sau identitate socială. Stereotipurile pot fi cosiderate, uneori, elemente care marchează apatenenţa la un anumit grup, statut sau gen iar studierea mecanismelor de formare şi proliferare ale acestora constituie întotdeauna o provocare. Discuţia stereotipurilor de comunicare ar trebui să graviteze în jurul unor aspecte precum vorbire specifică unui grup, folosire conştientă sau inconştientă a automatismelor de limbaj şi influenţa contextului social asupra dobândirii abilităţilor conversaţionale. Comunicarea stereotipică poate fi considerată o ideologie lingvistică propagată (conştient sau inconştient) de către vorbitori atăt in conversaţii uzuale cât şi în comunicarea în cadru institutional. Această lucrare are ca scop descoperirea elementelor care indică existenţa unei comunicări streotipe în conversaţia uzuală, naraţiuni şi interviuri