Discours culturel dominant / intertextualite ou distruction creatrice

  • Doinița MILEA Dunarea de Jos University of Galati, Romania

Résumé

Ce este mai relevant în receptarea unui text de ficţiune: să citeşti în funcţie de aşteptările epocii de geneză, la care ai acces prin normele specifice, să reconstitui universul de aşteptare în report cu care textul a fost scris, sau să citeşti prin competenţa lectorului actual, legând succesul operei de valoarea artistică, reconciliind în manieră postmodernă registrele( cultural , trivial, academic sau de consumaţie).Problema unui astfel de demers analitic ţine de configurarea unui model analitic care să pună în valoare acei indici formali prin care un text se recomandă, ca gen, lectorului.

Publiée
2025-04-10
Comment citer
MILEA, D. (2025). Discours culturel dominant / intertextualite ou distruction creatrice. Comunicare Interculturală și Literatură / Communication Interculturelle Et Littérature, 10(2), 101-106. Consulté à l’adresse https://www.gup.ugal.ro/ugaljournals/index.php/cil/article/view/7738
Rubrique
Literatură şi interculturalitate

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##